Skip to content Skip to footer

Guild Esports tecknar sponsoravtal med Coca Cola

David Beckhams samägda livsstils- och e-sportmärke, Guild Esports tecknar ett exklusivt sponsoravtal med dryckesmärket Coca Cola. Med detta sponsoravtal blir Guild Esports det första europeiska esportslaget som tecknar ett globalt sponsoravtal med Coca Cola.

Enligt pressmeddelandet kommer det globala sponsoravtalet att gälla i ett år och innebär att Coca-Cola blir Guilds “Officiella Dryckespartner.”

Det totala kontraktsvärdet för sponsoravtalet är “konfidentiellt och betalas kontant” och paketvärdet kommer att baseras på unika upplevelser och ge möjligheter för spelare över hela världen.

Kal Hourd, verkställande direktör för Guild Esports, sa:

“Guild registrerar några av världens mest respekterade varumärken och vi är mycket stolta över att välkomna Coca-Cola som sponsor och partner. De vill samarbeta med Guild eftersom vi levererar fantastisk underhållning och minnesvärda upplevelser för en ung, svåråtkomlig publik i ett av de snabbast växande segmenten inom sportunderhållningsindustrin.

Guild Esports Coca Cola-erbjudande

Coca-Cola blir Guilds sjätte sponsor och går med i Bitstamp, Razer, Samsung, Subway och HyperX.

De senaste månaderna har varit turbulenta för e-sportorganisationen. Bara förra månaden rapporterade Guild Esports en förlust på 4,96 miljoner pund och antalet anställda sjönk avsevärt från 45 till 30. I juli gick Kit Brunswick med i organisationen som chef för Trygghet och Välmående.

På tävlingsfronten säkrade e-sportorganisationen olika höga placeringar över hela linjen men lyckades inte omvandla någon högplats till turneringsseger. Under de senaste veckorna slutade organisationen på andra plats vid FIFA eWorld Cup och Gamers8:s Rocket League-turnering.

 

Show CommentsClose Comments

Leave a comment